Szyny relaksacyjne

Szyny relaksacyjne na zęby

Nie każda szyna leczy. Szyny wykonywane są w naszej klinice po przeprowadzeniu szczegółowej i specjalistycznej diagnostyki.

Nie ma jednak możliwości trwałego wyleczenia stawów skroniowo-żuchwowych jakąkolwiek szyną.

Szyna wykonywana jest do indywidualnego zgryzu Pacjenta. W tym celu pobiera się wycisk indywidualny zębów górnych oraz dolnych. Po kilku dniach, na kolejnej wizycie szyna jest przymierzana i oddawana Pacjentowi. Pacjent informowany jest szczegółowo jak dbać o szynę i jak ją użytkować. Szyna nakładana jest na powierzchnię zębów dolnych lub górnych.

Mechanizm działania szyny opiera się na zmianie dotychczasowej okluzji w wyniku czego dochodzi do wyłączenia dotychczasowych odruchów nerwowo-mięśniowych i przywrócenia czynności mięśni narządu żucia. Szyna wykonywana jest u tych Pacjentów , którzy mają nieprawidłowe położenie żuchwy w relacji do szczęki w celu ustabilizowania poprawnego zgryzu. Szyny przyczyniają się do redukcji wartości sił generowanych na powierzchnię stawowe, zmniejszając tym dolegliwości bólowe.

Szyna ma za zadanie ochronę zębów przed ścieraniem, relaksację stawów skroniowo-żuchwowych, relaksację i rozluźnienie mięśni żwaczy.

Choć nakładka skutecznie zapobiega konsekwencjom bruksizmu, to jednak nie leczy ona jego przyczyny. Szyna relaksacyjna na zęby działa objawowo a nie przyczynowo. Sama szyna nie rozwiązuje problemu, ponieważ jego pierwotną przyczyną jest stres.

Czas trwania leczenia jest indywidualny. Wielu Pacjentów odczuwa wyraźną ulgę już po jednej nocy, inni po miesiącu. Złagodzenie dolegliwości występują zwykle w przeciągu kilku dni.